27 Ақпан 2025

ROI инвестицияларды қайтару коэффициенті

Бизнестегі аналитика үшін ROI ең маңызды көрсеткіштердің бірі болып табылады – оның көмегімен компания маркетингтің тиімділігін бағалайды және өнімнің жарнамасы өз нәтижесін бере ме, жоқ па, соны есептей алады. Біздің мақаладан сіз roi инвестициясының қайтарымы туралы бәрін білесіз: есептеу қалай жасалады және оны іс жүзінде қалай дұрыс қолдану керек.

ROI көрсеткіші нені білдіреді

Roi (return On Investment) көрсеткіші-тауарларды немесе қызметтерді жылжытуға салынған қаражаттың рентабельділік коэффициентінің көрсеткіші. Бұл ретте жалпы инвестициялар ескеріледі-бұл тек жарнама ғана емес, сонымен қатар қызметкерлердің жалақысы, жалдау ақысы, шикізатты, жабдықты сатып алуға арналған қаражат және т.б. басқа да шығыстар. Яғни, өнімді сатуға шығару үшін қажет нәрсенің бәрі.

ROI есептеу әдісі жұмсалған ресурстардың қайтарылатындығын, пайда әкелетіндігін анықтау қажет болған жағдайда пайдалы болады. Көбінесе бұл көрсеткіш түпкілікті аналитика ретінде пайдаланылады – бұл жарнамалық науқанның тиімділігін бағалау қажет болған жағдайда қажет.

ROI индексін пайдалану кезінде компания дұрыс басқару шешімдерін қабылдай алады, қымбат қателіктерден аулақ бола алады, әрі қарайғы жұмыста тек тиімді тәжірибелерді қолдана алады. Негізінде, ROI бұл бизнесті дамытудың дұрыс векторын анықтауға көмектесетін қаржылық көрсеткіш.

ROI мен басқа көрсеткіштердің айырмашылығы

Біз қарастырып отырған метрика көбінесе бизнестің тиімділігін бағалауға және пайданы жоспарлауға мүмкіндік беретін басқа индекстермен шатастырылады.

Біз roi бизнестің жалпы тиімділігін бағалауға мүмкіндік беретінін айттық. Осы метриканың көмегімен компания инвестицияның қаншалықты өтелетінін есептейді. Бұл тек жарнама шығындары ғана емес, сонымен қатар өндіріс шығындары, өнімді нарыққа шығару, тіпті кеңсе шығындары, онсыз өндіріс мүмкін емес.

Көбінесе ROI-ді тағы бір Romi метрикасымен шатастырады-оның айырмашылығы-оны есептеу формуласы маркетингтік белсенділіктің қалай өтелетінін көрсетеді.

ROI мен басқа көрсеткіштердің айырмашылығы

Бизнес-процестердің тиімділігінің тағы бір көрсеткіші-ROAS. Ол сондай-ақ жылжыту шығындарының өнімділігін бағалауға мүмкіндік береді, бірақ жалпы маркетингтік белсенділік емес, тек белгілі бір жарнамалық науқан қарастырылады.

ROI бизнеске инвестициялау коэффициентін жақсы сипаттайды. Оның көмегімен жарнама мен маркетингтің әсерін бағалау ғана емес, оны дамытуға салынған инвестициялардың қайтарымы мен қайтарымы тұрғысынан толық бизнес-процесс қол жетімді.

ROI есептеу формуласы

ROI есептеу үшін көптеген формулалар бар, бірақ негізгі және ең тиімді, қолдануға оңай және дәл нәтиже алуға мүмкіндік береді.

ROI = (кірістер - шығындар / шығындар) * 100 %

Осы формула бойынша есептеудің қалай жасалатынын мысалмен қарастырайық. Керамикалық плиткаларды шығаратын компания 1 млн теңге табыс алды, ал жалпы шығыстар шамамен 650 мың теңгені құрады делік.

(1 000 000 - 650 000 / 650 000) * 100 % = 53,84%

Мұндай ROI пайданың 53,84% инвестицияны қайтару коэффициенті болғанын көрсетеді.

Қандай roi көрсеткішіне назар аудару керек

Бизнестің тиімділігін бағалаудың көптеген басқа өлшемдері сияқты, ROI есептеуге қатысты бірыңғай стандарт жоқ. Компанияның қай салада жұмыс істейтініне және жалпы нарық жағдайына сүйену керек.

Формула бойынша есептеу кезінде біз қарастырған мысалда көрсеткіш елу пайыздан асады. Бұл көрсеткіш инвестициялардың қайтарымдылығының жақсы деңгейі туралы айтады. Алайда, кейбір салаларда орташа көрсеткіш, мысалы, 10 пайызды құрауы мүмкін. Бұл жағдайда орташа мәннен жоғары кез-келген мән қолайлы болады, бұл инвестицияның тиімділігін көрсетеді.

ROI қалай арттыруға болады

Көрсеткішті арттыруға мүмкіндік беретін оңтайлы әдістерді таңдау бизнес саласына байланысты. Алайда, негізгі бағыттарды бөліп көрсетуге болады-олармен жұмыс жасай отырып, сіз инвестициялардың қайтару коэффициентін арттыра аласыз.

ROI қалай арттыруға болады

Сату көлемін арттыру. Салаға байланысты сату көлемін арттырудың көптеген жолдары бар. Алайда, егер міндет ROI көрсеткішін арттыру болса, онда бұл үшін қолданылатын әдістер инвестициялар мен басқа шығындардың деңгейін арттырмауы керек немесе өсу нәтижелерді ақтауы керек екенін ескеру қажет.

Ол үшін каталогтағы қандай позициялар бойынша сатылымды көбейтуге болатындығын қарастыруға болады. Мысалы, сіз клиенттерге жеңілдік жиынтықтарын ұсына аласыз. Бұл стратегия сізге пайдалы емес тауарларды сатуды арттыруға, қойманы босатуға, сондай-ақ жеңілдікпен тиімді ұсыныс арқылы жиынтықтың негізгі тауарларын сатуды арттыруға мүмкіндік береді.

Шығындарды азайту. Бұл тактиканы жалпы үнемдеу ретінде қарастырмаңыз, өйткені бұл жағдайда қажетті нәтижеге қол жеткізіп қана қоймай, өтелу көрсеткішін де төмендетуге болады. Дегенмен, қандай баптар бойынша қысқарту Бизнестің тиімділігінің төмендеуіне әкелмейтінін бағалау үшін шығындарды талдаған жөн бұл мүмкін жалдау ақысы, жабдықтау қызметтерін төлеу, операциялық шығындар.

Жарнама сапасы. Егер интернет арқылы жылжыту болса, онда сатып алушыларға қандай арналар әкелетінін және қайсысына шығындар қажетті нәтиже бермейтінін талдау маңызды.

Компания ішіндегі процестерді оңтайландыру. Тиімділікті бағалау және барлық негізгі бағыттар бойынша тәсілдерді қайта қарау. Сонымен, кейбір процестерді олардың шығындарын азайту, сатып алу тәсілдерін қайта қарау және логистиканы оңтайландыру үшін автоматтандыруға болады.

Артықшылықтары мен кемшіліктері

ROI индексі-бұл компанияның дамуға қаншалықты тиімді инвестиция салатынын бағалаудың тамаша құралы. Метриканың келесі артықшылықтары бар:

  • Пайдаланудың қарапайымдылығы-формула бойынша жеңіл есептеу нәтижені пайызбен көрсетеді, қосымша көрсеткіштерді есептеу қажет емес, тек жалпы шығындар мен кірістер;
  • Нәтиженің объективтілігіне есептеудің негізінде бизнестің негізгі қаржы көрсеткіштері қол жеткізіледі;
  • Ақпараттылық-нақты сандарға сүйене отырып, метрика ақшаның қаншалықты тиімді пайдаланылатындығын көрсетеді.

Сонымен қатар, метриканың бірқатар кемшіліктері бар.

  • Нәтижені жеңілдету – ROI бизнесті дамыту тиімділігіне әсер ететін көптеген факторларды, соның ішінде нәтижені бұрмалауға әкелетін қосымша инвестиция тәуекелдерін есепке алмайды;
  • Саланың ерекшеліктерін көрсетпейді-көрсеткіште мақсатты аудиторияны, Бизнестің ерекшелігін көрсету мүмкін емес;
  • Тек қаржылық көрсеткіш-есептеу кезінде таңдалған стратегияның тиімділігіне әсер ететін факторларды, атап айтқанда клиенттік аудиторияның адалдығы мен қанағаттану деңгейін ескеру мүмкін емес.

Сондықтан ROI қаржылық тиімділіктің негізгі бағасы ретінде және маркетингтік белсенділікті немесе жаңа жарнама арнасын іске қосу шеңберіндегі аралық көрсеткіш ретінде тиімді пайдаланыла алмайды. Бұл көрсеткіш таңдалған стратегияны терең талдауға және бағалауға мүмкіндік бермейді.



Кез келген сұрақ? Бізге жазыңыз!
Атты енгізіңіз (2 таңбадан көп).
Байланыс нөміріңізді беріңіз.
Email енгізіңіз.
Мәтінді енгізіңіз.
Міндетті өріс.