Геймификация
Геймификация технологиясы ойын элементтерін ойындармен тікелей байланысты емес әртүрлі кеңістікте енгізуді қамтиды. Геймификацияны қолдану соншалықты танымал болды, енді біз оны әр қадамда кездестіреміз-ойын технологиясын бизнес мобильді қосымшаларда, компаниялардың сайттарында және тіпті бөлшек саудада қолданады. Мұндай құралдар тұтынушы аудиториясының белсенділігін арттыруға, бренд туралы көбірек хабардар болуға және табиғи түрде сатылымды арттыруға көмектеседі.
Біз маркетингтегі геймификация әдістері туралы егжей-тегжейлі айтып береміз: мұндай элементтерді пайдалану бизнестің дамуына қалай әсер етеді, қандай мақсаттарға жетуге көмектеседі, ойын әрекеттерінің мысалдары мен түрлерін қарастырамыз, ал қандай жағдайда геймификация өзектілігін жоғалтады және кемшіліктер әкеледі.
Геймификация-бұл не?
Кез-келген адамға бәсекелестік, бәсекелестік, жаңа жетістіктерге ұмтылу сияқты қасиеттер тән. Геймификацияның көмегімен кез – келген мазмұнға ойын элементін енгізуге болады-бұл жай сөзбен айтқанда.
Геймификация құралдарын қолдану тәсілдері өте көп. Бұл тек клиенттік аудиториямен жұмыс істеу туралы ғана емес, сонымен қатар ұжымда.
Геймификацияның өзі бизнесте сатылымды арттыру және тұтынушыларды тарту үшін ғана емес қолданылуы мүмкін. Ойын элементтері оқыту саласында ұзақ уақыт бойы тиімді болып келеді және оларды қызметкерлердің жұмысын жақсарту үшін де қолдануға болады. Егер сіз белгілі бір мақсаттар қойсаңыз, онда бұл әрдайым қызметкерлерді ынталандыра алмайды. Бірақ ойын элементтерін қолдану психологиялық жүктемені азайтуға мүмкіндік береді, содан кейін оқу процесі немесе қажетті көрсеткіштерге жетуге деген ұмтылыс тиімдірек болады.

Дегенмен, Бизнестің ойын әдістерін енгізуін оқу процесінің дәстүрлі геймификациясымен шатастырудың қажеті жоқ. Білім берудегі ойын элементтерінің мақсаты-оқу процесін жеңілдету және қызықты ету, ал маркетингте бұл қызметкерлер үшін де, тұтынушылар аудиториясы үшін де тартымды форматтағы мотивация құралы.
Бизнестегі Геймификация
Бизнес қолданатын үш негізгі геймификация механикасы бар. Олардың басты айырмашылығы-олар қандай аудиторияға арналған.
Ішкі-қызметкерлер үшін: ұжымды біріктіру, сатуды арттыру, клиенттің тәжірибесін жақсарту;
Сыртқы-клиенттер үшін: жаңа сатып алушыларды тартады, сатуды арттырады, компания/бренд туралы хабардарлықты және адалдықты арттырады;
Мінез-құлықты өзгерту-қызметкерлер мен клиенттерге жаңа әдеттер қалыптастыруға мүмкіндік береді.
Бизнесте геймификация әдістерін қолдана отырып, сарапшылар алға қойылған мақсаттарға жету үшін негізгі механиктерді ұстануға кеңес береді:
- Қызметкерлер мен клиенттер ойнауды немесе ойнамауды таңдауы керек;
- Ережелер қарапайым және түсінікті болуы керек;
- Ойынға қатысу жаңа сезімдер беруі керек;
- Әр түрлі кезеңдерде ойнаудың қиындығы артуы керек, бірақ қол жетімді деңгейде қалуы керек;
- Ойын барысында басқа қатысушылармен өзара әрекеттесу маңызды;
- Ойын ойыншылармен бірге дамып, жаңа элементтермен толтырылуы керек.
Бизнесте тепе-теңдікті сақтау маңызды екенін ұмытпаңыз. Көбінесе геймификацияны қолданған кезде компаниялар сәттілікпен "шабыттандырады" және техниканы барлық жерде қолдануға тырысады. Ойын негіз емес, ұжыммен және клиенттермен қарым-қатынас кезінде элементтердің бірі болуы керек.
Геймификациядағы Мотивация
Геймификацияның ерекшелігі-ойынға қатысушылардың нақты мотивациялары болуы. Геймификация кезінде ойынға қатысуды қамтамасыз ету мотивацияның төрт негізгі қағидасын қолдану арқылы мүмкін болады.
- Ойыншы өз әрекеттері үшін сыйақы алатынын білуі керек. Мысал: клиенттер үшін бұл бонус немесе жеңілдік болуы мүмкін;
- Ойыншылар жарыста жеңіске жетуге ынталы болуы керек. Мысал: клиенттің қосымша профиль өрісін толтыру кезінде рейтинг ұпайларын алу;
- Ойыншылар үшін олардың жетістіктері туралы білу маңызды. Мысал: адалдық бағдарламасындағы ақшаны қайтару деңгейін арттыру;
- Ойыншылардың барлық әрекеттері үшін кері байланыс маңызды. Мысал: тапсырманы орындау кезінде нәтиже бірден көрінуі керек-бонусты қабылдау, жеңілдік деңгейін арттыру.
Осы ережелерді сақтай отырып, ойын ойынға қатысатын пайдаланушылар үшін қызықты болады. Бұл геймплейге одан әрі қатысуды ынталандырады.
Геймификацияның тиімділігі
Бизнестің әртүрлі салаларында геймификация әдістері қолданылады. Сонымен, геймификацияны қолдану мысалдарының арасында әртүрлі компанияларды келтіруге болады.
Сонымен, банктер өз клиенттеріне бонус алу, ақшаны қайтару деңгейін көтеру немесе жаңа санат алу үшін бір ай бойы белгілі бір санаттарда сатып алуды ұсына алады.
Кез-келген компания өз өнімі немесе бренді туралы хабардар болу үшін ойын әдістерін қолдана алады. Ойын түрінде жеңілдік немесе басқа артықшылықтар алу үшін өнім/бренд туралы білім сынағынан өту ұсынылады.

Маркетингте геймификация бұл жалпы қабылданған форматтағы ойын ғана емес. Ойын түрінде жаңа өнімнің салыстырмалы түрде іске қосылуына сауалнама жүргізуге болады. Кезең-кезеңмен дауыс беру клиенттердің ойын процесіне қатысуын қамтамасыз етеді, ал жаңа өнім шектеулі көлемде шығарылуы мүмкін, бұл сонымен қатар сатып алушылар арасында дүрбелең тудырады. Ойынның арқасында оған қызығушылық танытатын сатып алушылардың кең ауқымы қалыптасады.
Маркетингте сатылымды арттыру үшін ойын компоненті белсенді қолданылады. Оның шарттары бойынша тұтынушыларға қаптаманың ішінде немесе қақпақтың астында арнайы кодтарды табу, оларды сайтта немесе қосымшада тіркеу, лезде көтермелеуді ұтып алу және негізгі ұтыс ойынына қатысу мүмкіндігі бар, ал компания сатып алушылар тарапынан сұраныстың артуын тіркейді.
Бизнесте геймификация ұзақ уақыт бойы қолданылып келеді. Бұл оның тиімділігін дәлелдейді, өйткені жақсы ойластырылған маркетинг алгоритмі сатылымды, бренд туралы хабардарлықты, пайдаланушылардың адалдығын арттырады.
Геймификацияның кемшіліктері
Геймификация жүйесінің тұрақты артықшылықтары бар сияқты көрінуі мүмкін. Ол компанияның дамуындағы көптеген мәселелерді шешеді және оны клиенттермен өзара әрекеттесу кезінде ғана емес, сонымен қатар ұжым ішінде де қолдануға болады. Алайда, бұл маркетинг әдістерінің кемшіліктері де бар.
Алдымен, бизнесті геймификациялау көбінесе мақсатқа айналатынын ескерген жөн-ойын үшін ойнау нәтиже бермейді.
Геймплейді бастау үшін қосымша бюджет қажет. Табыс идеяның тартымдылығына ғана емес, сонымен қатар геймплейдің қалай жүзеге асырылатынына да байланысты. Көбінесе маркетингте геймификация интернетте қолданылады, бұл үлкен инвестицияларды білдірмейді. Алайда, сайтта немесе қосымшада геймплей басталған кезде де әзірлеу, безендіру және жұмыс істеу шығындары қажет.
Кез-келген маркетингтік белсенділікті талдау қажет. Көбінесе белсенділікті бастау бәсекелестік артықшылықтарға ие болуды білдіреді, бірақ нәтижесінде жағымсыз факторларға әкелуі мүмкін – осылайша жеңілдіктер мен бонустарды ынталандыру кірістің төмендеуіне әкелуі мүмкін, ал ойын барысында алынған төмен шығындар өнімнің толық құнына сатып алушыларға онша қызығушылық танытпайтындығына әкеледі.
Сондықтан, егер сіз өз өніміңізді геймификациялау туралы ойласаңыз, онда егжей – тегжейлі талдаудан бастау керек-бұл компанияның дамуына шынымен көмектесе ме және пайда әкеледі ме. Осындай сұрақтарға жауап беріңіз және жауаптарды талдаңыз:
- Сіздің компанияңызға геймификация не үшін қажет?
- Ойыншылар өзін қалай ұстауы керек?
- Потенциалды ойыншылардың портретін жасаңыз?
- Геймплейде қандай белсенділік циклдары болады?
- Қандай құралдар қолданылады?
Жауаптар жоспарлау кезеңінде де маркетингтегі геймификация әдістемесінің құндылығын анықтауға көмектеседі және бұл тек қазіргі клиенттерді ғана емес, сонымен қатар әлеуетті сатып алушыларды да қызықтыра отырып, тиімді жылжыту құралы бола ма, жоқ па, соны түсінуге көмектеседі.